Liszka Andrea

Saját küldetésem a közösségi feladat tükrében:

A Waldorf-pedagógia alapimpulzusának védelme, az önigazgatás, a szociális hármas tagozódás és az antropozófia élő gyakorlásának támogatása a Waldorf-intézményekben. A vezetés szerepének helyes értése és gyakorlata az önigazgató szervezetekben. Ezt szeretném támogatni egy együttműködő közösségben.

Rövid bemutatkozás:

15 éves Waldorf-tanári pályafutásom során voltam iskola-alapító tanár, angol-nyelvtanár, Bothmer-gimnasztika tanár, osztálytanító, s nyolc évig voltam iskolaképviselő. 2008 óta pedig a Waldorf Ház Pedagógiai Szolgáltató Intézet munkatársaként, intézményvezetőjeként dolgozom. Első pillanattól kezdve az volt a fő kérdés számomra, hogy hogyan tud jól működni egy önigazgató szervezeti felépítésű intézmény, hogyan tud megvalósulni a szociális hármas tagozódás eszméje intézményeinkben. 2006. óta dolgozom az „Utak a minőséghez” minőséggondozási eljárás magyarországi megismertetésén, elterjesztésén, mert ebben látom a válaszokat a fenti kérdésekre.

Minőséggondozás, önigazgatás, szociális hármas tagozódás kérdésköre mellett, a mérés-értékelés (pl. kompetencia-mérés, belső-értékelés, stb.) területén is szívesen segítem az intézmények munkáját.