Pedagógiai értékelés

A terület célja, hogy rendszeres tájékoztatást nyújtson a pedagógus előmeneteli és minősítési rendszerrel, tanfelügyelettel kapcsolatos ügyekben; felhívja a figyelmet a pedagógusok minősítéssel kapcsolatos teendőire, határidőkre; segítséget nyújtson a pedagógus portfólió készítéséhez, az intézmények értékelési rendszereinek kialakításához, a kompetencia mérés eredményeinek kiértékeléséhez; továbbá, a Waldorf-pedagógia érdekeit, értékeit megfogalmazza és képviselje az országos mérési-értékelési folyamatokban. 
 
Ezen belül a meglévő mérési eszközöket megvizsgálja a Waldorf-pedagóiai szempontjából, illetve a Waldorf-peadógiával összhangban lévő mérési eszközöket fejleszt a Waldorf-pedagógusok bevonásával. Mindemellett azt is feladatunknak tartjuk, hogy bíztassuk a Waldorf-pedagógusokat pedagógiai kutatások végzésére és támogassuk őket ebben a folyamatban.
 

Tanfelügyeleti Ellenőrzések 2017-ben

 
Azok az intézmények, kik bekerültek a 2017-es tanfelügyeleti ellenőrzési tervbe a közelmúltban megkapták a látogatási időpontokat, illetve az elektronikus felületre feltöltendő dokumentumok listáját. Mivel több aggódó telefont is kaptunk az intézményekből ennek kapcsán, szeretnék néhány megnyugtató információt megosztani Veletek.
– A Tanfelügyeleti ellenőrzést az intézmény saját pedagógiai programjára alapozva kell elvégezni. Vagyis semmi olyat nem várhatnak el, kérhetnek számon, ami a mi pedagógiai programunkkal nincs összhangban! Erre hivatkozzatok bátran! 
– A feltöltendő dokumentumok határideje ugyan november 30-a volt, de az erről szóló tájékoztató levélben is leírták, hogy utána is nyitva lesz a felület, gond nélkül lehet később is a még hiányzó dokumentumok feltöltését pótolni
– A Tanfelügyeleti ellenőrzésnek nincs semmilyen szankcionáló jellege. Szándéka szerint kifejezetten támogató szándékú, tehát, ha valahol esetleg hiányosságot találnának az értékelők, az egyetlen, amit tesznek, hogy a ti figyelmeteket erre felhívják. Nem kell aggódni!