Szaktanári Műhelyek

Ahogy az életünk szinte minden területén érzékeljük a változásokat, a szaktanári műhelyek szerveződésében is elindult egy megújítási folyamat. A 2021-es őszi tapasztalatok azt mutatják, hogy nem feltétlenül egy időpontban kell a tantárgycsoportok műhelyeit meghirdetni, ugyanakkor van egy javasolt időpont, amikorra lehet tervezni a közös munkát. 

A tavaszi javasolt időpontok: 

  1. március 19. szombat – Göllner Mária Regionális Waldorf Gimnázium; Jelentkezési határidő: márc. 15. szerda éjfél

 

  1. április 9. – Solymári Waldorf Iskola

Jelentkezési határidő: ápr. 6. szerda éjfél

A szakmai tartalmat az adott tantárgycsoportban jelentkező és résztvevő szaktanárok alakítják. A Waldorf Ház munkatársaként Demkó Marianna segít a szervezésben, hogy létrejöjjenek a találkozók. Amennyiben szeretnél a tantárgyadban más iskolákban tanító kollégáiddal tapasztalatot cserélni, egy témát kutatni, jelezzétek az alábbi email címen: demko.marianna@waldorf.hu

A találkozók folyamatosan szerveződnek. A szaktanári műhelyeken a részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött. Jelentkezni az alábbi űrlapon lehet:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdHwT1Q3-anksQW5bQLEKCVeCpHe7um59LOSYCpqDLKiwP1xg/viewform

Legutóbb az ősz folyamán több időpontban, több helyszínen indultak csoportmunkáktörténelem, kertművelés és a WAGYÓK szakcsoportok tudtak találkozni. Január elején újra elindult a magyar szakcsoport.

történelemtanárok fő témája a nacionalizmus és a vallás tanítása, illetve a 9. évfolyam volt, és egy közös drive-felületen gyűjtenek tanítási anyagokat. A kertművelők Pilisszentlászlón találkoztak, kapcsolódtak a kertművelésképzéshez, ahol az elméletet kiegészítette a közös erdőjárás és kerti munka is. A WAGYÓK csoportban a Vadaskert egy munkatársa volt a vendég ADHD témában. Ezt a témát fogják folytatni január 29-én az antropozófiai orvoslás tükrében. A zenetanárok (együttműködve zenélő és éneklő tanárokkal, szülőkkel, diákokkal) nem beszélgettek, megvalósítottak egy újabb sikeres projektet a Vivaldi: Glória c. koncerttel. A gazdaságtant tanítók csoportja is szeretné feléleszteni a több évvel ezelőtti szálakat, várjuk a jelentkezőket. Remélhetőleg több iskolában is van gazdaságtan, akár a társadalomismerettel közösen, akár más tantárgyba beépítve. Milyen tapasztalatok születtek meg az utóbbi években? Hogyan segíthetnénk a diákokat a gazdaságtan tanításával, más tantárgyba integrálásával?