Bemutatkozás
Vezérkép
Célunk, hogy szolgáltatásainkkal segítsük a Waldorf-intézmények, Waldorf-közösségek, valamint a hozzájuk kötődő egyének fejlődését. Tevékenységünkkel a Waldorf-pedagógia társadalmi szintű elfogadását, megismerését és megbecsülését kívánjuk szolgálni, szeretnénk elősegíteni annak társadalmi beágyazódását, ezért köznevelési intézményként működünk.
Munkánk alapjának az antropozófiát – Rudolf Steiner szellemtudományát – tekintjük. Arra törekszünk, hogy tevékenységünk során megjelenhessen a szabadság a szellemi alkotó munkában, az egyenlőség a jog területén és a testvériség a gazdasági vonatkozásokban.
A Waldorf-pedagógia eredeti forrásai mellett rendszeresen merítünk a hazai és a nemzetközi Waldorf-mozgalom eredményeiből. Számon tartjuk az aktuális pedagógiai újításokat, változásokat, és figyelemmel kísérjük a kutatási eredményeket.
Munkánkat két irányba folytatjuk:
Elsősorban a Waldorf-pedagógiai alapokon működő intézmények felé: szolgáltatásainkat a Waldorf-intézményekben fellépő valós igények/szükségletek alapján alakítjuk ki. Ezen igényekről/szükségletekről a Waldorf-mozgalomban folytatott párbeszédek során tájékozódunk, igyekszünk azokat minél körültekintőbben érzékelni.
A Waldorf-intézményeket egységesen érintő, országos szintű szakmai feladatokat is igyekszünk ellátni, tiszteletben tartva az intézmények szabadságát, autonómiáját.
Másodsorban a szakmai környezet felé: igyekszünk válaszokat adni a közoktatás irányítása, szervei, intézményei és a pedagógus szakma felől érkező, a Waldorf-pedagógia megismerésére irányuló igényekre, kérdésekre.
Munkafolyamataink kialakításakor figyelembe vesszük a jogi és gazdasági környezetünk elvárásait.
Szeretnénk hozzájárulni ahhoz, hogy a Waldorf-pedagógia szemlélete minél inkább megjelenjen és érvényesüljön az oktatáspolitikában, teret hódítson a köznevelésben.
Történet
A Waldorf-mozgalom belső fejlődése, valamint a növekvő állami elvárások új kihívások elé állították a Waldorf-közösséget. Ezért fontossá vált, hogy legyen egy államilag elismert Waldorf-pedagógiai szolgáltató intézet, amely amellett, hogy jogosult a pedagógiai szakmai szolgáltatások nyújtására, közvetlen kapcsolatban áll az oktatásirányítás intézményeivel, naprakész információkkal rendelkezik, érzékeli a közelgő trendeket, ugyanakkor a Waldorf-intézményekkel ápolt napi kapcsolatból adódóan tisztában van a Waldorf-pedagógusok, -intézmények szükségleteivel és lehetőségeivel.
2006-ban határozta el a közösség a pedagógiai szolgáltató intézet megalapítását, amiután 2008. április 1-én kezdte meg működéséta Waldorf Ház Pedagógiai Szolgáltató Intézet (WHPSZI)
A WHPSZI az elmúlt esztendőkben minden tőle elvárhatót megtett annak érdekében, hogy jogszerűen szolgálhassa a Waldorf-intézményeket, és azok pedagógusait, tanulóit.
Működés
Waldorf-pedagógiai alapokról kiindulva és a jogszabályi környezetnek megfelelve szolgáljuk a Waldorf-intézményeket. Tevékenységeink során alapvető szándékunk, hogy az egész Waldorf-közösség szolgálatában, ugyanakkor a közösség tagjaival együttműködve dolgozzunk. Ezért a tervezéstől a szolgáltatások lebonyolításáig állandó kapcsolatban vagyunk a Waldorf Szövetség különböző fórumaival és a Waldorf-intézményekkel.